top of page

דיקור בלייזר רך: הסיפור האישי שלי

כאשר לבתי הקטנה בת ה10 גילו גידול סרטני בראשה, הסבירו לנו את הפרוטוקול הטיפולי שלה, שנה של טיפולי כימותרפיה, וכ-30-33 הקרנות לראש, הבנתי שאני עומדת בפני שנה לא פשוטה, שהתפקיד העיקרי שלי יהיה ללוות לתמוך ולחזק אותה, שהשנה תעבור "בקלות יחסית" ללא סיבוכים, אשפוזים מיותרים, ושנוכל לעמוד בקצב הטיפולים כדי לסיים תוך שנה.

ישנם שני דברים (יש הרבה יותר מ-2 דברים) שהורים לילדים במחלקות אונקולוגיות מתעסקים איתם רבות והם: משקל וספירות דם. בעקבות הטיפולים האגרסיביים הילדים מאבדים משקל רב, או פשוט מאבדים

את התיאבון, וחווים בירידה דרמטית של ספירות הדם. גם הדם האדום, המוגלובין, וגם הדם הלבן, מערכת החיסון, שמגיע מתאים במח העצם.


הפרוטוקול התרופתי של בתי ושל כל הילדים עם אותו אבחון של מדולובלסטומה (שם הגידול בראש, ויש עוד סוגים רבים) מוריד את ספירות הדם, וכאשר הילד לא מצליח להרים את רמת הספירות לאחר סבב טיפולי, או שמקבלים מנות דם, או שדוחים את המנה הבאה עד אשר הספירות יעלו, או גם וגם.


הטיפולים הראשונים שנתתי לנוגה היו עם זרעי אוזן, מדבקות קטנות עם זרע חרדל אחד על כל מדבקה. עבדנו על בחילה וחוסר תיאבון, בזמן ההקרנות היא ירדה ב-7 קילו, והיה חשש להאכלה עם זונדה, בעזרת נקודות הדיקור (רק עם זרעים או לייזר, ללא מחטים) ובעזרת האלופה :) , היא העלתה כ3.5 קילו תוך כדי טיפולי הכימו.


קניתי את עט הלייזר של RJ חברה גרמנית ומומלצת, ובערך מסבב מספר 4 כאשר ספירות הדם לקחו יותר ויותר זמן לעלות לאחר סבב טיפולי, התחלתי להשתמש עם העט. התוצאות היו מדהימות! השתמשתי בפרוטוקול פשוט שניתן לי ע"י שון גודמן פרוטוקול מאסטר טונג לחיזוק הדם, שלוש פעמיים בשבוע לחמש דקות לעבור על הנקודות עם העט.


כשהתחלנו את הטיפולים, אמא במחלקה, סיפרה לי על תגובה אלרגית שבנה קיבל למנת דם, זה מאד הפחיד אותי, ומיד החלטתי שעל זה אני יעבוד, לנסות לחזק את הדם עם הידע הסיני המופלא.


נכון להיום אני לא מכירה עוד ילד, נער, ילדה או נערה, שלא הזדקקו למנות דם כדי להשלים את הטיפול הכימותרפי הזה (של מדולובלסטומה). תודה לשון גודמן, תודה לעט וטכנולוגיית הלייזר הרך, ותודה עצומה למחלקה ההמטו -אונקולוגית ביה"ח דנה, איכילוב תל אביב. הטיפול המסור האכפתיות והנתינה האינסופית של הצוות והרופאים ובמיוחד תודה ענקית לדר רינה דביר, הרופאה האונקולוגית של בתי.









bottom of page